تاریخچهعمارت دیوانخانه قوام ملکی در دوره قاجار توسط خاندان قوام‌الملک، از خاندان‌های متنفذ فارس، ساخته شد. این عمارت محل انجام امور دیوانی و اداری بود.معماریعمارت دارای تالار مرکزی بزرگ با آینه‌کاری، کاشی‌کاری ظریف و نقاشی‌های سبک قاجاری است. این بنا از شاهکارهای معماری عمارات حکومتی ایران دوره قاجار به شمار می‌رود.